ponedjeljak, 6. siječnja 2014.

HAJDE ROĐE MOJE DA SVEDEMO RAČUNE


03.01.2014., petak

KAKO STVARI DANAS FUNKCIONIRAJU NA BILOGORI? (4. DIO)


Na slici u Šibeniku 2011., Branko i Živka Stojković sa sinom Antišom i kćerkom Andreom. ( Na slici nema sina Aleksandra i Matea i kćeri Andrijane, da bi bili svi na okupu)

Velika smo rodbina i familija - ali nitko za nikoga ne pita i to je ogromna sramota..

Blago onima koji u svojoj obitelji i familiji imaju članove - i koji jedni drugima iskazuju poštovanje. I kad su oni ti ljudi koji nisu iznevjerili načela krvnog srodstva. Ta snaga dolazi od ljubavi uvažavanja i lijepo, oxdnosno kad se jedni trude oko drugih.

Moja je majka Drina Pezer doselila 1941., iz Hercegovine u tadašnju NDH-a sa svojom majkom Danicom Pezer, sestrama; Dragicom Pezer, Ivom Pezer, Katom Pezer i Šimom Pezer, te s bratom Ante Pezer, koji je bio od njih najmlađe dijete. Oni su živjeli u bilogorskima mjestima Ivanovo Selo, Grubišno Polje, Cremušina, Lasovacu i na kraju svi su doselili u Bjelovaru.

Najstarija sestra od moje majke Dragica Pezer udala se je u Rijeci za Ivu Keroveca, s kojime je imala kćer - ona je završila za doktoricu medicine i živi u Sloveniji u mjestu Sežana. Od moje tetke Dragice njenu kći nikada nisam u svom životu vidio - ona je navodno udata i već ima velikog sina. Ono što može škoditi našem pokoljenju - je što moja djeca i djeca moje rodbine se ne poznaju. Moju majku Drinu Pezer i njenu obitelj natjerala je bijeda i siromaštvo za boljim životom da dođu na ovdje. Njen stariji brat Franjo Pezer ostao je na skromnom imanju u Cerovom Dolcu u BiH-a.

Prošlo je ogromno puno vremena i sramota je što naši sveukupni rodbinski odnosi nisu bili nikakvi. Moja tetka Iva Pezer je isto otišla živjeti u Rijeku, ona je radila u ugostiteljstvu. Jadna moja tetka naletjela je na "najcrnjeg vraga" za kojega se je udala i taj porijeklom talijan joj je uništio cijeli život. Taj lik zvao se je Serggio Bonassin, on bio je oženjen i imao je žensko dijete iz prvoga braka. Moja tetka Iva Pezer proživjela je "pakao" s time nitkovom, jer on je bio alkoholičar i neradnik. Tetka je bila u visokom stupnju trudnoće kad ju je šakom udario u trbuh i tom prilikom je izgubila dijete. Više nikada ona nije mogla zatrudnjeti... Serggio Bonassin u bivšem sistemu SFRJ odležao je 1950-tih dvije godine zatvora - zbog vrijeđanja lika i djela Josipa Broza Tita.

Ono što u svojoj priči ovdje želim spomenuti (u ovome tekstu) kao krunu rodbinskih zbivanja; je kako hercegovci kao rodbina jedni drugima kradu i otimaju imovinu. U Bjelovaru obitelj VUSIĆ i KRIVIĆ na lijepi način su oteli mojoj tetki Kati Pezer stan (u bivšem Ivekovićevom naselju), koji je pošteno zaradila u tvornici "Tomo Vinković". Nagovorom su je smjestili u starački dom u Vlahe Paljetka, ona je imala svoju mirovinu. A u njezin stan Šima Pezere - Vusić je smjestila svoju kći Mirjanu Vusić "Bebu". Koja je bila udata za (pokojnog) Franju Šklebara, koji je bio 17 godina stariji od nje. (sestrične). To je bila jedna pohlepa za imovinom - iako (pokojna) Šima Vusić je imala svoju kuću u Novoseljanima, u predgrađu Bjelovara. A isto tako i sestrična Mirjana Vusić - Šklebar, je nasljedila kuću.

Stan od tetke Kate Pezer u naselju kralja Petra Krešimira IV., prodali su Josipu Halabuku, na vratima stana stajala je pločica s tim natpisom 05.06.2012. godine. Ja svojoj rodbini nikad nisam bio za ništa kriv, a nakon puno ponižavajućih godina ignoriranja* i šutnje odlučio sam da pometem "smeće" i pred svojim vratima.... I da se obračunam sa svojom opačinom u familiji, odnosno da im kažem "tko su i što su". Ne odričem se ja samo tako svoje rodbine - prvo moram ih suočiti sa njihovim grijehom i otupjelom sviješću, ili bolje rečeno izgubljenošću... Hajde "rođe moje" da svedemo račune.

Kada sam počeo razmišljati o svojim genima, lozi i stablu života, sjetio sam se da imam rodbinu na svim stranama svijeta. Puno puta sam se pitao - da li su oni svjesni što rade' I što njihov život znači? Kakve su im emocije i sjećanja,.., moralne kvalitete i pravda... Očito je, da žive kao neke životinje... Činjenica je, da svatko je krojač svoje sudbine. Ali ako čovjek zaboravi svoj rod on je poludio... Mene i moju obitelj nisu zvala u svatove, kad je moja sestrična Ljilja Vusić - Krivić, i njezin muž Milan Krivić, su ženili sina za kćer od Ive Pervana iz Velikog Korjenova, što je (bila) teška sramota...

Napomena: Ide i dalje u nastavku - KAKO STVARI DANAS FUNKCIONIRAJU NA BILOGORI? (5. DIO)

———————————————–
HRVATSKI POKRET “ŠTIT”
BRANKO STOJKOVIĆ
————————————–
Adresa: Đurđevačka cesta 159
Bjelovar / 05.01.2014. (Nedjelja)
HRVATSKA / CROATIA
Kućni telefon: 00 385 433 520
Mobitel: 00 385 (0)95 814 82 90,
Žiro-račun: 2340009-1100203086
Privredna banka Zagreb
——————————————–
http://crostojkovic1958.blorg.hr
http://crostojkovic.blog.rs
——————————————–
brankostojkovic152@yahoo.com
http://istinazanarod.blog.hr
http://hr.netlog.com/stojkovicbranko
———————————————-
http://stojkovic1958.wordpress.com
http://stitonosa1958.blogger.ba
http://crostojkovic1958.blogspot.com
http://obiteljstojkovic.bloger.hr
http://dijabolik58.blog.com 
———————————————
URED: Masarykova 8
Uredništvo: ŠTIT BJELOVAR.

Nema komentara:

Objavi komentar